Morsomt med såppas respons på dette forslaget, altså
Sitat
Skrevet I går, 21:46
Jeg er åpen for å handle en ny OD pedal jeg - men blir det noe å spare da? Den som handler, må jo også belage seg på å sende tingene som pakke til mange av de ulike som blir med vil jeg tro?
Kan du sette opp et enkelt regnestykke og angi modell/leverandør osv?
For det første var det ikke min tanke at jeg skulle lodde dem sammen og selge dem! Meningen var at vi som en gjeng gjennom en periode bygde hver vår, med den store fordelen at vi kunne være support for hverandre, og dermed hadde større sjanse for å lykkes. Jeg har nemlig sett her at folk har prøvd, feilet og gitt opp.
Ja Greener, jeg tok et raskt overslag tidligere i dag angående pris, og fikk meg en del overaskelser.
Kretskortet fra tonepad.com ligger på ca. 90,- norske, og her finnes ingen kvantumstabatt. så kommer frakt i tillegg, men den er ikke avskrekkende. (Han fakturerte meg med tap sistgang).
De andre komponentene som boks, pots, switch, motstander osv. så jeg på hos musikding.de, og her ble jeg positivt overrasket.
Boks rundt kr. 50,-, switch ca. 60,- og endte opp med med en rask pris som jeg ikke tror på selv. Men med alt jeg kunne komme på der og da lå på i underkant av kr. 400,-. Men her kommer det nok noe mer i tillegg. Noe som er sikkert er jo frakt både fra leverandørene, og til hver enkelt som eventuelt vil være med i et sånt prosjekt. Men ja, det er vel ganske mye å tjene på å bygge denne selv, kontra å kjøpe en til full pris i butikken. Ikke minst kan jo dette bli sosialt via chat utover vinteren
Det man trenger av utstyr for dette er jo loddebolt, tinn, loddelisse div. verktøy og universalinstrument. Dersom man mangler dette, og må kjøpe det i tillegg, ville også jeg dratt til nærmeste musikksjappe og kjøpt den ferdig.
En vesentlig egenskap man må inneha er tolmodighet! Dersom man er uerfaren og vil ha bygget opp å gå i løpet av kvelden, er sjansen altfor stor å mislykkes. Sjekk plassering av komponenter, loddepunkter etc. gjerne ti ganger før man går videre.
Det er så langt jeg har kommet i dag. Dersom interessa fortsatt er der etter denne posten er det fint. Jeg vil gjerne høre mer om hva dere ønsker med et slikt bygg. Er det f.eks. interessant å kjøpe boks til alle felles, eller vil man finne kreative løsninger på dette selv? (Vet om en som bygde en FUZZ inn i et gammelt strykejern)

Ja, det er sant!