Hopp til innhold

Elixir Strenger

22 replies to this topic

#1 Wiikern

Nybegynner

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 11:23

Hei, jeg satt på et elixir nanoweb sett på gitaren min for 2. gang (det forige ble ødelagt etter 3 dager). jeg har spillt på det i 3 timer, og allerede ser jeg at det begynner å flerre opp der hvor plekteret treffer strengen. hva slags dritt strenger er det. det står at det skal vare 3-5 ganger lenger enn vanlige strenger. 3 timer er ikke mye spør du meg. bare lurte på om det er noen andre som har opplevd dette? har kjøpt elixir sett 2 ganger, og begge gangene skjer dette. tilfeldig? neppe....
Guitars: Music Man John Petrucci F-1 BFR, Ibanez Prestige RG1527RB, Furch D-40 (With Microphone), Epiphone Les Paul Standard Ebony
Amps: Laney VH100R with a Laney GS12IA Cabinet (Celestion Vintage 30's), Session Sessionette 75
Pedals and effects: Dunlop Crybaby ZW-45, Electro Harmonix Stereo Memoryman with Hazari, Planet waves tuner pedal
Cables: Planet Waves Custom and Circuit Breaker series instrument and speaker cables

#2 darkz

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 408 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 11:26

skjedde med meg også før det, belegget flasser fort av der hvor pletkere treffer de 3 tykkeste strengene. Men de holder seg fine ei stund der du bare tar på dem da :lol:

#3 Wiikern

Nybegynner

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 11:31

Vis innleggdarkz, 06.09.2010 - 11:26, skrev:

skjedde med meg også før det, belegget flasser fort av der hvor pletkere treffer de 3 tykkeste strengene. Men de holder seg fine ei stund der du bare tar på dem da :lol:

jeg skal helt klart dra og få pengene tilbake.
Guitars: Music Man John Petrucci F-1 BFR, Ibanez Prestige RG1527RB, Furch D-40 (With Microphone), Epiphone Les Paul Standard Ebony
Amps: Laney VH100R with a Laney GS12IA Cabinet (Celestion Vintage 30's), Session Sessionette 75
Pedals and effects: Dunlop Crybaby ZW-45, Electro Harmonix Stereo Memoryman with Hazari, Planet waves tuner pedal
Cables: Planet Waves Custom and Circuit Breaker series instrument and speaker cables

#4 Norstorm

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1028 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:21

Jeg har brukt Elixir strengene siden nano settene kom til Norge, og jeg bruker jazz III plekter fra DL.
Jeg har en eneste gang hatt ett problem med dem, og det var da en streng knakk da jeg skulle spille settet inn..
Ellers har jeg aldri hatt problemet du snakker om..
For meg holder Elixir mye lengre enn slinky settet til EB som jeg brukte før..

#5 Norstorm

Psychofunkadelic

• *Støttemedlem
  • 1028 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:21

Kanskje du skulle ta en titt på plekteret du bruker?

#6 Neros

Grumpy Old Farth

• Medlemmer
  • 1233 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:31

Øh... Er ikke det vanlig med disse coated strengene..? Har samme fenomenet på våre gitarer,
plenty med flass der riffing er som værst.. Bruker primært tjukke Peavay plektere.. (Og spiller hardt)
Plager meg ikke ut over det kosmetiske...
Metal is my religion and Judas is my Priest!

#7 darkz

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 408 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:32

Sålenge du ikke bruker en 20 kroning som plekter så skal det vel ikke være problemer :)
Men uansett, jeg har hverken hardt eller svakt anslag da jeg spiller, men med 1.0 og 0.8 mm plektere fra esp så funker elixir dårlig...

#8 Wiikern

Nybegynner

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:48

Jeg bruker jazz III. nei, jeg riffer ikke noe særlig. spiller for det meste dream theater. spiller ikke noe hard i det heletatt.

#9 Wiikern

Nybegynner

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:50

Vis innleggWiikern, 06.09.2010 - 12:48, skrev:

Jeg bruker jazz III. nei, jeg riffer ikke noe særlig. spiller for det meste dream theater. spiller ikke noe hard i det heletatt.

EXP fra d'addario (eller hvordan man skriver det) funker bra :P

#10 Mortenolb

Kjøttmeispatruljen

• *Støttemedlem
  • 2995 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:56

Jeg bruker Elixir nanoweb, har gjort det i ca. et år nå, og 1.14mm plekter, og aldri hatt et eneste problem, faktisk første gang jeg hører om problemet. Har flere venner som bruker de strengene og.

Ibanez RGA-7(Seymour Duncan Blackouts)

Ibanez RGT-42DX(Bare Knuckle Painkiller)

LTD M-II

Epiphone Les Paul Custom(Seymour Duncan Distortion(SH-6))

Laboga The Beast Head

Harley Benton G212 Vintage

#11 Metalbrain

Tappefaen

• Medlemmer
  • 3754 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 12:59

Vis innleggWiikern, 06.09.2010 - 12:50, skrev:

EXP fra d'addario (eller hvordan man skriver det) funker bra :P
De blir jo møkkete og jævlige etter et par dager..

#12 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 13:02

Vis innleggMetalbrain, 06.09.2010 - 12:59, skrev:

De blir jo møkkete og jævlige etter et par dager..

Vaske fingrene? :rolleyes:
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#13 Metalbrain

Tappefaen

• Medlemmer
  • 3754 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 13:04

Nei, jeg setter meg alltid bevisst ned og spiller gitar med så møkkete fingre som mulig :rolleyes: :rolleyes:

#14 darkz

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 408 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 13:07

Rart at andre strenger jeg bruker varer i flere uker, før de låter ståltråd, men elixir låter ståltråd med engang. Eneste jeg slutta med var å bake snus før jeg sku spille :lol:

#15 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 13:13

Vis innleggMetalbrain, 06.09.2010 - 13:04, skrev:

Nei, jeg setter meg alltid bevisst ned og spiller gitar med så møkkete fingre som mulig :rolleyes: :rolleyes:

Jeg vet ikke, men du antyder vel ikke at strengene blir møkkete på to dager helt av seg selv? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#16 Borge

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 322 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 13:13

Det verste med Elixir er jo at de er så forbanna glatte. Det blir John Pearse eller Gibson VR10 Vintage Reissue strenger på meg fremover!

Dette innlegget har blitt endret av Borge: 06.09.2010 - 13:14

My Blog - DeviantART - Flickr - Twitter - Last.fm
Guitar: Gibson Slash Les Paul Standard '08
Amp: Vox Night Train NT15H
Cab: Vox V112NT Greenback

#17 Debris

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3025 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 21:20

Vis innleggWiikern, 06.09.2010 - 12:48, skrev:

Er det ikke riff i Dream Theater..?
http://www.myspace.com/sonicdebris

Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/

"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson

#18 Wiikern

Nybegynner

• Medlemmer
  • 51 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 22:21

Vis innleggDebris, 06.09.2010 - 21:20, skrev:

Er det ikke riff i Dream Theater..?
Nei, det er kunk harpe og trompet...

#19 Metalbrain

Tappefaen

• Medlemmer
  • 3754 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 22:23

Vis innleggAudun, 06.09.2010 - 13:13, skrev:

Jeg vet ikke, men du antyder vel ikke at strengene blir møkkete på to dager helt av seg selv? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Tja, ikke to dager. Men etter fem dager eller noe sånt med en del spilling blir de ganske livløse.. :P Elixir funker ganske greit, holder lenge. Men de er som sagt ganske glatte og uvante med en gang. Bruker for det meste D'Addario selv. Og jeg er for lat til skifte strenger så ofte som jeg egentlig burde, derfor spiller jeg for det meste med grisete strenger. Sucks.

#20 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8603 Innlegg:

Skrevet 06.09.2010 - 22:36

Vis innleggMetalbrain, 06.09.2010 - 22:23, skrev:

Tja, ikke to dager. Men etter fem dager eller noe sånt med en del spilling blir de ganske livløse.. :P Elixir funker ganske greit, holder lenge. Men de er som sagt ganske glatte og uvante med en gang. Bruker for det meste D'Addario selv. Og jeg er for lat til skifte strenger så ofte som jeg egentlig burde, derfor spiller jeg for det meste med grisete strenger. Sucks.

Bruker også D'addario. Prøvde Elixir en gang, men fant fort ut at det ikke var noe for meg. Heldigvis plages jeg heller ikke så voldsomt med at jeg svetter i hendene, så strengene varer en god stund, faktisk.

Dette innlegget har blitt endret av Audun: 06.09.2010 - 22:37

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace