Om man har en Line6 Spider IV 30watt vil det være tull å kjøpe en Vox forsterker?
Marshall MG15
Started by antos, 05.09.2010 - 21:45
26 replies to this topic
Skrevet 06.09.2010 - 20:31
Skrevet 06.09.2010 - 20:42
Du, det er litt vanskelig å svare på hva som passer deg best og hva du liker. Har du noen plan om å kjøpe en større/dyrere forsterker noengang og dermed også kanskje noen pedaler osv? Da kan du jo heller kanskje kjøpe en liten rør-forsterker nå, samt noen pedaler og heller kvitte deg med Line6 forsterkeren?
Men, sånn generelt er det jo ikke feil å ha to forsterkere da. Som nevnt får du en brukt Vox for småpenger på bruktmarkedet, så den helt store investeringen er det jo ikke. Så får du heller vurdere om du fortsatt vil beholde Line6 forsterkeren kanskje? Det er i alle fall helt sikkert at en Vox AD30VT gjør ting som en SpiderIII ikke gjør - jeg har hatt begge forsterkerne stående hjemme over en lengre tidsperiode.
Men, sånn generelt er det jo ikke feil å ha to forsterkere da. Som nevnt får du en brukt Vox for småpenger på bruktmarkedet, så den helt store investeringen er det jo ikke. Så får du heller vurdere om du fortsatt vil beholde Line6 forsterkeren kanskje? Det er i alle fall helt sikkert at en Vox AD30VT gjør ting som en SpiderIII ikke gjør - jeg har hatt begge forsterkerne stående hjemme over en lengre tidsperiode.
Hesitation is a hole in the head, and contradiction buys you time..
Skrevet 06.09.2010 - 20:48
Vox VT forsterkerne finnes jo overalt. De fleste gitarbutikker har disse. Anbefaler deg å teste en jeg, så får du bestemme deg ut i fra hva du synes.
Smaken er som baken. Delt.
Smaken er som baken. Delt.
My Blog - DeviantART - Flickr - Twitter - Last.fm
Guitar: Gibson Slash Les Paul Standard '08
Amp: Vox Night Train NT15H
Cab: Vox V112NT Greenback
Guitar: Gibson Slash Les Paul Standard '08
Amp: Vox Night Train NT15H
Cab: Vox V112NT Greenback
Skrevet 07.09.2010 - 14:13
De hadde ikke VOX VT inne i noen av butikkene her i byen. Hadde nok gjort ting litt enklere om man kunne fått prøvd den ut ja! Er ikke helt fornøyd med vrengen på Line6 Spideren jeg har i dag, bler litt for mye metall lyd. Clean og crunch kanalen synes jeg er bra på denne forsterkeren. Vil en vt30 gi en mindre metallvreng? Ser 4sound har tilbud på en Fender Mustang 15 watt. Noen som har prøvd en slik?
Skrevet 07.09.2010 - 21:25
Ja VT30 er mye bedre på mer klassisk Fender/Vox/Marshall lyd med mindre vreng eller clean.
Hesitation is a hole in the head, and contradiction buys you time..
Skrevet 08.09.2010 - 08:06
Hold deg til Line6'en... jeg har en sjøl, og har alltid likt den i forhold til de Marshall MGene jeg har prøvd. ta heller å lek deg med å stille påLine6'en. F.eks bruk "metal" kanalen, og still på mindre gain, mer treble, mid osv.
Men selvfølgelig, hvis du MÅ ha Marshall/Vox lyd, så gå for det. Men det burde holde med Line 6en
-Epiphone Les Paul Prophecy EX, Louder Stratocaster, Morgan W510 SCE BLK, 54' Hagstrøm M16
-Laney Lv-300H + Lv-412 Kabinett, Line6 Spider III 30W
-Blackstar HT-Distx, Boss Metal Zone(MT-2), Boss Blues Driver(BD-2), Boss Digital Delay(DD-3), Boss TU-2 Tuner,Dunlop Crybaby Wah
-Laney Lv-300H + Lv-412 Kabinett, Line6 Spider III 30W
-Blackstar HT-Distx, Boss Metal Zone(MT-2), Boss Blues Driver(BD-2), Boss Digital Delay(DD-3), Boss TU-2 Tuner,Dunlop Crybaby Wah
Skrevet 09.09.2010 - 10:04
Får aldri Marshall-lyd av en MG. Spideren er en mye bedre forsterker imo..
Jeg ville valgt Vox VT fremfor Spider, men hvis du har en SPider fra før så er det ikke vits i å invistere i en VT. Er imo ikke verdt det.
Da sparer du heller penger til en forsterker som er helt annerledes i lyd. F.eks en Vox night train ol..
Jeg ville valgt Vox VT fremfor Spider, men hvis du har en SPider fra før så er det ikke vits i å invistere i en VT. Er imo ikke verdt det.
Da sparer du heller penger til en forsterker som er helt annerledes i lyd. F.eks en Vox night train ol..
Schecter Blackjack ATX C-1 &&& +++ &&& Epiphone LPC m/ EMG 60/81
Taylor BB akkustis
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1
TS9, Boss ML2, CH-1, DS-3, TU-2, MXR Distotion + +++
Taylor BB akkustis
Marshall JVM, Madamp AM15MkII > Framus 212V30 > custom 1x12 V30 >> PODXT ms, UX1
TS9, Boss ML2, CH-1, DS-3, TU-2, MXR Distotion + +++