Hopp til innhold

[Solgt] Gibson Les Paul Special DC 5000,- inkl. frakt.

18 replies to this topic

#1 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 09:29

2007 mod Les Paul Special DC Faded
Lett og resonnant kropp med noe bruks-slitasje spesielt bak på halsen, men ikke noe som merkes ved spilling.
Oppgradert med RS elektronikk som får enda mer snert ut av P-90'ene enn med original elektronikk. Byttet til Switchcraft PU-velger da den originale var gåen da jeg fikk den. (Originale pot'er sendes med hvis ønskelig)
Gitaren har fått en ordentlig setup og intonering nylig, og er veldig behagelig å spille på. Vil si at halsen er en mellomting mellom 50's og 60's selv om den kanskje er nærmere den slanke 60's halsen. Satt opp med topwrapping som kan gjøres om.
Veldig fin player for en rimelig penge dette.
Original sort kasse. Strøken.
Befinner seg i Bjugn i Sør Trøndelag, men sendes over hele landet.

5000,- inkl. frakt.

Gitaren er den til venstre:

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Litt hummer og kanari knotter da den ene sprakk, men har bestilt nye som er likedan som bridgevolum-knotten

Dette innlegget har blitt endret av Audun: 01.09.2010 - 11:26

Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#2 Duckling

Pilk

• Medlemmer
  • 5681 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 10:16

Du har ikke lyst å bytte den mot en Japansk 72 Custom Reissue da? xD

Neida. Synd du ikke beholdt den lenger. Hadde håpet du beholdt den til jeg hadde råd til å kjøpe den tilbake selv, men er strålende fornøyd med Tele'n så går egentlig greit. Mest nyskjerrig på åssen den er nå, siden den tydeligvis ikke funket når du fikk den. Merket f.eks ikke at pickupvelgeren ikke virket. Syntes da virkelig den byttet pickup når man flippet den?

Uansett, håper ikke du følte deg altfor lurt når du fikk den. Var som sagt ikke klar over at det var noe feil med den. Den var sånn når jeg fikk den, og har alltid gått ut fra at den var sånn som den skulle være (:

If you want love, buy a dog

Plastic Paddies

#3 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 11:05

Vis innleggDuckling, 26.08.2010 - 10:16, skrev:

Du har ikke lyst å bytte den mot en Japansk 72 Custom Reissue da? xD

Neida. Synd du ikke beholdt den lenger. Hadde håpet du beholdt den til jeg hadde råd til å kjøpe den tilbake selv, men er strålende fornøyd med Tele'n så går egentlig greit. Mest nyskjerrig på åssen den er nå, siden den tydeligvis ikke funket når du fikk den. Merket f.eks ikke at pickupvelgeren ikke virket. Syntes da virkelig den byttet pickup når man flippet den?

Uansett, håper ikke du følte deg altfor lurt når du fikk den. Var som sagt ikke klar over at det var noe feil med den. Den var sånn når jeg fikk den, og har alltid gått ut fra at den var sånn som den skulle være (:

He he. Det med pickupswitchen kunne jo ha skjedd etter du sendte den fra deg. Den byttet pickuper, men signalet på brupickupen var mye svakere enn hals pu. Byttet om på loddinga på hals og bro og merket at det samme skjedde andre veien.
Føler meg ikke lurt i det hele tatt, så det kan du ta med ro. Byttet gjorde jeg ut av ren nysgjerrighet. Litt med tanke på å dobbeltsjekke litt ifht. den kritikken "billige" Gibsons får. Inntrykket jeg alltid har hatt, er at Gibson er gode gitarer uansett prisklasse, men de billigste krever litt mer med tanke på setup og blir bedre med noen billige oppgraderinger Gitaren er det ellers ikke noe i veien med. Veldig god og fin hals og låter bra. Jeg har jo en CS Special fra før, og regnet jo med at jeg ikke kom til å få bruk for den, men da jeg hadde en Tele jeg heller ikke brukte mye, ble det en impuls som slo inn! :D
Legges ut for salg da jeg har siklet en stund på GunnarPåMo sin R8, og da trenger jeg litt cash! :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#4 Duckling

Pilk

• Medlemmer
  • 5681 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 11:20

Det kan forklare en hel del. Jeg spilte den mest med bridge-pickup, og var litt plaget av at det var såpass markant volumforskjell på denne og strat'en min, men jeg tenkte at "jaja. Texas Special bridge er vel en del hottere enn p90'n da", slo meg aldri at det kunne være noe feil noe sted :)

Men ja. Skal ikke ødelegge salgstråden din helt. Kan virkelig anbefale denne gitaren. Funker som en kule til det meste (nå tydeligvis enda bedre enn før), god å spille på og låter kanon! :)

If you want love, buy a dog

Plastic Paddies

#5 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 11:24

Vis innleggDuckling, 26.08.2010 - 11:20, skrev:

Det kan forklare en hel del. Jeg spilte den mest med bridge-pickup, og var litt plaget av at det var såpass markant volumforskjell på denne og strat'en min, men jeg tenkte at "jaja. Texas Special bridge er vel en del hottere enn p90'n da", slo meg aldri at det kunne være noe feil noe sted :)

Men ja. Skal ikke ødelegge salgstråden din helt. Kan virkelig anbefale denne gitaren. Funker som en kule til det meste (nå tydeligvis enda bedre enn før), god å spille på og låter kanon! :)

P90 er instant rawk og låter beintøft!

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#6 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 15:39

Lagt til flere bilder.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#7 Konnis

Silverburstfunkadelic

• Medlemmer
  • 3981 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 15:44

Kan godt hjelpe deg med å bli kvitt den for en rimeligere penge :rolleyes:
Gitar: Gibson Explorer '76 RI, Ibanez RG520IX, Epiphone LP, Ibanez model #691 '77
Amp: Hughes & Kettner TriAmp - Orange PPC212
Pedalbrett: Custom Audio Electronics wah - Korg Pitchblack - MXR Phase 90 - Maxon OD-9 - Line 6 M9

#8 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 26.08.2010 - 16:44

Vis innleggKonnis, 26.08.2010 - 15:44, skrev:

Kan godt hjelpe deg med å bli kvitt den for en rimeligere penge :rolleyes:

det er lov å komme med bud.... :)

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#9 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 28.08.2010 - 15:01

Kjører forumrabatt her.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#10 Boffen

gitarsoloer er teit

• Medlemmer
  • 4441 Innlegg:

Skrevet 28.08.2010 - 19:55

Spørsmål: hvorfor er denne tråden prioritert?
RacistsBigotsCapitalistsHomophobesSexistsConservativesLiars
Mankind

#11 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 28.08.2010 - 20:03

Vis innleggBoffen, 28.08.2010 - 19:55, skrev:

Vet ikke, men tipper det er pga. et strålende tilbud! :)

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#12 Guns N' Roses

Über Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3429 Innlegg:

Skrevet 28.08.2010 - 21:02

Vis innleggBoffen, 28.08.2010 - 19:55, skrev:

Er fordi det er en bra og utfyllende annonse med mange bilder.
Bra annonser blir prioritert. :)
Slash:
"I remember one time I was running from one side of the stage to the other, and I suddenly noticed Axl was running from the opposite direction and that I wasn`t going to be able to get out of his way. Immediately went into a tuck and roll, and he jumped over the top of me. And I didn`t miss a note! It was cool."
The game

#13 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 20:08

Ytterlig forumrabatt: Jeg spanderer frakt. Dvs. 5000,- inkl frakt med norgespakke.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#14 Imaginos

Tillitsvalgt

• *Støttemedlem
  • 1354 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:07

Vis innleggAudun, 31.08.2010 - 20:08, skrev:

Ytterlig forumrabatt: Jeg spanderer frakt. Dvs. 5000,- inkl frakt med norgespakke.

Dette er billig, synd at jeg allerede har to P90-gitarer...

#15 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:10

Vis innleggImaginos, 31.08.2010 - 21:07, skrev:

Dette er billig, synd at jeg allerede har to P90-gitarer...

Det er det jeg også har for øyeblikket! ;)

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#16 siimen

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1243 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:17

Dette var fristende. Søken etter en Jr. er jo håpløst. Er det mulig å montere en Jr. plekterplate på denne?
Er på utkikk etter et band eller musikere i Oslo for å spille. Ta kontakt!

#17 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:23

Vis innleggsiimen, 31.08.2010 - 21:17, skrev:

Dette var fristende. Søken etter en Jr. er jo håpløst. Er det mulig å montere en Jr. plekterplate på denne?
Ja det burde jo ikke være noe problem. Mulig ett av skruehullene til det originale plekterbrettet vil vises, men jeg tipper jr brett vil dekke rutinga for halspickup.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#18 siimen

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1243 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:31

Er potmetere montert separat eller på plate på denne? Slik at det skulle være enkelt å demontere de for neck pickupen?
Er på utkikk etter et band eller musikere i Oslo for å spille. Ta kontakt!

#19 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 7958 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 21:33

Vis innleggsiimen, 31.08.2010 - 21:31, skrev:

Er potmetere montert separat eller på plate på denne? Slik at det skulle være enkelt å demontere de for neck pickupen?

Er festet separat i treverket ja.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace