awxiz, 15.07.2010 - 00:03, skrev:
Ser bra ut det der!
Hvordan funker det stativet med den beryktede lakken til Gibson? Tenke å skaffe noe slikt til FlyingV'en.
Kjøpte dette stativet her da RR-gitaren kom i hus. Trengte noe som var kompatibelt med en RR-V og da ble det dette Hercules-stativet.
Det er riktig som du sier, nitro-lakk går ikke alltid hånd i hånd med gitarstativer. Det som går an å gjøre da er å finne et tøystykke eller håndklede og så legge det der det er kontakt med gitar. Det kan gjøres pent hvis du klipper til og syr litt. Jeg ville ihvertfall gjort det hvis det er snakk om å ha den på stativ "hele tiden".
Har ikke brukt noe tøystykke eller noe som helst selv, men vet om folk som gjør det. Selv har jeg ikke fått noen merker. Jeg har også kommet over den perioden hvor jeg satt barnevakt og bekymret meg for at det skulle komme noen merker på den. Det er min #1, og kommer nok aldri til å selge den.
Skal også sies at det er ikke er glossy lakk finish på halsen til en Standard Faded, men det er en slags klarlakk, "Satin finish" på godt norsk
Veldig positivt når det gjelder spillbarhet også. Hånda glir lett og setter seg ikke fast.