Mer bilder kan ordnas.
Feedback.
-----------------------------------
Kortfattat:
Fractal Axe FX: 10000:-
Marshall JCM 800 2204 topp. 50 watt. Säljes för 7600:-.
Jet City JCA 100H. 100 watts rörtopp. Säljes för 4900:-.
Gibson hard case: 1000:-
Behringer Ultravoice preamp: 500:-
Phonic PEQ 3400. 2*15 rack grafisk equalizer: 900:-
Långfattat:
Fractal Axe FX Standard:
Ja, det flesta här vet väl vad Axe FX är. Jag är egentligen i valet och kvalet angående om jag ska sälja standarden eller Axe FX 2 (som jag inte får i postlådan förrän i morgon). Jag är egentligen nöjd med standarden och jag kan inte helt rättfärdiggöra de extra kronorna som tvåan kostar, men när tvåan väl är här så kommer jag inte att klara av att bara låta den vara. Så det blir nog standarden som får gå, om inte någon kommer med ett väldigt frestande bud väldigt raskt.. men det hoppas jag att ingen gör
Den är köpt i januar 2011 och har bara stått på samma ställe i lägenheten sen dess.
10000:-
Marshall JCM 800 2204 topp. 50 watt. Född på 80-talet.
Jag köpte henne brukt förra sommaren och om jag kommer ihåg riktigt så sa säljaren att han var den första ägaren och det ser ut som om han har tagit väldigt bra hand om henne och jag har bara haft henne inlåst i övningslokalen (Fritzl-style). Jag vet dessvärre inte vilka rör som sitter i (ampen står i övingslokalen så jag får inte checkat) eller ålder på dem. Jag vet inte så mycket mer om henne, vi har bara rockat ihop.. och det har hon gjort jiikligt bra
Säljes för 7600:-.

Jet City JCA 100H. 100 watts rörtopp.
Designad av Soldano, två separata kanaler (pedalomkopplare medföljer ikke, men det är en standard omkopplare så vilken som helst hundra kronors-switch funkar), 100 watt, rör: 5x 12AX7 Preamp / 4x 6L6 Power. Ja, mer info finns här
Ströken. Låter jikligt bra, jag har tänkt länge på om jag ska sälja den eller inte, men jag har valgt å sälja den eftersom jag ska gå över till en mer portabel amp i övningslokalen.
Det är bara att säga till om du vill testa den. Den står i övningslokal i Oslo.
Säljes för 4900:-.
Jet City gör metal på Youtube:
.. och så vart det cleant:
Bilden är från internet:

Gibson hard case i väldigt bra stand.
Hör egentligen till en Joan Jett Melody Maker men den passar till flera andra gitarrer. Det är bara att säga vilken modell du har så checkar vi
Säljes för 1000:-
Behringer Ultravoice Pro mickpreamp. Passar bra att ha i hemmastudio till inspelnig av gitarr, bas och vokal och annat.
Noise reduction, EQ, compressor, expander, de-esser och tube emulation i en rack-enhet.
Här finns info.
Säljes för 500:-
Bilden är hämtad från internet.

Phonic PEQ 3400. 2*15 rack grafisk equalizer. Säljes i originaleske. Om du vill ha större valmöjlighet att ratta in det perfekta ljudet på tex förstärkaren. Man kan använda bägge kanalerna samtidigt, alltså kan man köra den genom 2 förstärkare samtidgt. Man kan även öka mastervolymen och använda den som en boost, med andra ord, 2st 15bands EQ och 2 st boostare(ehh, vad heter det i plural?) i ett.
25 Hz, 40 Hz, 63 Hz, 100 Hz, 160 Hz, 250 Hz, 400 Hz, 630 Hz, 1kHz, 1.6 kHz, 2.5 kHz, 4 kHz, 6.3 kHz,10 kHz, 16 kHz… 900:-.

------------------------------------
Ha det bra
Mathias
Dette innlegget har blitt endret av TUFFTUFFTUFF: 07.02.2012 - 19:06