Hopp til innhold

[Annonse] Diamond forsterkere

15 replies to this topic

#1 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 27.01.2010 - 19:30

De modellene vi har inne er Nitrox topp og kabinett og Phantom topp og kabinett.

Felles for Nitrox og Phantom er Diamonds velkjente clean-kanal. Clean kanalen på er av mange kalt den beste clean kanalen på noen high-gain forsterker kan by på. En fantastisk klar clean, med massevis av headroom gjør at du aldri trenger å tenke på en separat amp for cleanlyden din. Samtidig så kan den bli riktig så dirty, om du vil det!

Et annet fellestrekk at de begge er såkalte 2,5 kanals amper. Dette betyr at man i tillegg til clean kanalen har en vreng kanale med to separate settinger med egne volume og gain kontroller.

Nitrox

Et brølende metal-monster

Postet bilde

Nitrox er en moderne metal amp, med en utrolig trøkk i bunnen - uten at det blir "muddy". Denne ampen byr på en rå og usminket brølende vreng som får konkurentene til å høres ut som små tafatte kattepuser. Men vill som den er, lyden blir ikke "rotete" eller ufokusert.

Noen av artistene som bruker Nitrox er Zoltan Bathory (Five Finger Death Punch), Jonathan Montoya (Saliva), Virus (Dope) og Rusty Cooley.

Phantom

Den beste "JCM 800" du noensinne har hørt

Postet bilde

Phantom byr på alt fra klassisk 80-talls rock til full thrash-metal med en tone som treffer deg rett i mellomgulvet. Som en JCM 800 - bare enda bedre. Mere gain, bedre toneseparasjon, bedre byggekvalitet og mye mer fleksibel. Denne trenger ingen modding og ingen pedaler for å ta den det ekstra siste skrittet "over the top". Dette er simpelthen den ultimate rock og metalampen.

Noen av artistene som bruker Phantom er Vivian Campbell, Keri Kelli (Alice Cooper), John Corabi, Tim Mahoney (311), Jason Krause og Marlon Young (Kid Rock)

Kabinetter

Både Nitrox og Phantom kan leveres med matchende kabinetter.

• All cabinets are hand made
• 4 x 12 (Celestion V30 speakers)
• 8ohms
• Baltic Birch construction
• Hexagon pattern steel grille to match amp and for maximum protection
• Substantially upgraded casters, each with 220lb load rating attached with easy to use quick change plates
• Constructed for maximum durability and tone

Postet bilde
Postet bilde

- - - - - - -

Nitrox topp: 15.900,-
Nitrox kab: 11.900,-

Phantom topp: 19.900,-
Phantom kab: 11.900,-

Kontakt meg gjerne om du har spørsmål eller har lyst på mere info.

Mvh
Trond,
PowerGuitar.no

Dette innlegget har blitt endret av PowerGuitar.no: 16.02.2010 - 23:38

PowerGuitar.no
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mayones gitarer // DBZ gitarer // Buddy Blaze gitarer // Laboga forsterkere // Diamond forsterkere
Pro Tone pedaler // Mad Professor pedaler // Aurora fargerike strenger // Bare Knuckle Pickups
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Send PM til rocktrond brukeren min - da jeg sjelden er logget på med denne forhandlerkontoen

#2 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 29.01.2010 - 10:47

Annonse oppdatert med info og bilder av kabinetter.

Dette innlegget har blitt endret av PowerGuitar.no: 16.02.2010 - 23:38

PowerGuitar.no
Mayones gitarer // DBZ gitarer // Buddy Blaze gitarer // Laboga forsterkere // Diamond forsterkere
Pro Tone pedaler // Mad Professor pedaler // Aurora fargerike strenger // Bare Knuckle Pickups
Send PM til rocktrond brukeren min - da jeg sjelden er logget på med denne forhandlerkontoen

#3 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 15.04.2010 - 09:55

En Diamond Nitrox kan oppleves på Fru Lundgren lørdag 17 april. Konsert med Breed hvor gitarist Damage Karlsen vil bruke en slik B)

#4 germaniumkid

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 451 Innlegg:

Skrevet 19.04.2010 - 22:27

Trond, jeg tar meg den frihet å poste et bilde av meg sammen med Diamonds "salgsagenter" ;)
Postet bilde

#5 Imaginos

Tillitsvalgt

• *Støttemedlem
  • 1371 Innlegg:

Skrevet 20.04.2010 - 12:19

Vis innlegggermaniumkid, 19.04.2010 - 22:27, skrev:

Trond, jeg tar meg den frihet å poste et bilde av meg sammen med Diamonds "salgsagenter" ;)
Har du et bilde av salgsagentene alene?

Dette innlegget har blitt endret av Imaginos: 20.04.2010 - 12:20

#6 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 20.04.2010 - 12:41

Vis innlegggermaniumkid, 19.04.2010 - 22:27, skrev:

(bilde)
Har hilst på dem jeg også :)
Postet bilde
Postet bilde

Men det viktige er jo at ampene låter like bra som salgsagentene ser ut :)

#7 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 10.05.2010 - 20:15

Dette er hva Damage Karlsen har å si etter å ha prøvekjørt Diamond Nitrox ampen på Breeds siste tre live show.

Sitat

Dette er en veldig stabil amp som leverer samme lyd uansett hvor man befinner seg, og det er ikke alltid en selvfølge!
Det er en robust, fet amp som jeg er sikker på vil falle i smak hos de fleste rockerne i landet og den ser sinnsykt fet ut!!!

Postet bildePostet bilde

PowerGuitar.no

#8 GunnarpåMo

Vintage kæll

• *Støttemedlem
  • 3506 Innlegg:

Skrevet 10.05.2010 - 20:32

Vis innleggrocktrond, 20.04.2010 - 12:41, skrev:

Har hilst på dem jeg også :)
Postet bilde
Postet bilde

Men det viktige er jo at ampene låter like bra som salgsagentene ser ut :)
Jeg får av en eller annen grunn full tiltro til amper promotert av disse damene.
Det er noe annet enn en Rosemary det.

#9 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 30.05.2010 - 18:42

Spiller du rock/metal og skal ha ny amp bør du absolutt vurdere Diamond!

#10 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 31.08.2010 - 10:31

Har for øyeblikket Diamond amper i Trondheim/Trøndelag - hvor de har besøkt gitarist Skjalg Råen for en test for Musikpraksis. I den anledning kan det arrangeres demo om noen er intereserte. Tenker jeg drar opp og henter dem helga rundt 18. september (Pagans Mind/Divided Multitude konsert den helga ;) ) - kunne prøvd å få til noe da om noen er intereserte.
PowerGuitar.no

#11 extol

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 371 Innlegg:

Skrevet 03.09.2010 - 20:15

Må si at Decada ampen er den i Diamond sortimentet som frister mest. Ser über ut og låter veldig bra på de klippene jeg har hørt. Så snow patrol bruke denne da jeg så dem i sommer, og det hørtes absolutt bra ut B)
Postet bilde

#12 PowerGuitar.no

Forhandler

• Kommersielle aktører
  • 101 Innlegg:

Skrevet 16.09.2010 - 15:22

Kommer foresten test/omtale av Nitrox og Phantom i neste utgave av Musikpraksis Postet bilde
PowerGuitar.no

#13 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 24.10.2010 - 21:56

Made it to the frontpage: http://musikkweb.no/mag.php :D

Postet bilde

#14 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2955 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 00:43

Vis innleggrocktrond, 24.10.2010 - 21:56, skrev:

Made it to the frontpage: http://musikkweb.no/mag.php :D

Postet bilde
men det gjorde eidsvåg`en og.. og han hadde større bilde. Haha :D
Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#15 rocktrond

Gitarsjappe og greier

• *Støttemedlem
  • 3785 Innlegg:

Skrevet 09.11.2010 - 15:33

Vis innleggxshorteyx, 09.11.2010 - 00:43, skrev:

men det gjorde eidsvåg`en og.. og han hadde større bilde. Haha :D
Nå har vel Eidsvåg (foreløpig i alle fall) gjort mer for norsk musikk en Diamond Amps - så det synes jeg er greit. Synes uansett det er storstas at Diamond Ampene kom på forsiden :lol:

#16 Borgelin

Viderekommen

• Medlemmer
  • 158 Innlegg:

Skrevet 15.11.2010 - 10:24

Vis innleggrocktrond, 09.11.2010 - 15:33, skrev:

Nå har vel Eidsvåg (foreløpig i alle fall) gjort mer for norsk musikk en Diamond Amps - så det synes jeg er greit. Synes uansett det er storstas at Diamond Ampene kom på forsiden :lol:

Har noen mulighet til å poste testen?
Lite gira på å kjøpe bladet for å lese EN artikkel.

EDIT: Glem det, fant en annen post.
http://forum.gitarno...-musikkpraksis/

Vel lite info, men men. Får vel dra ned å teste selv. :-D

Dette innlegget har blitt endret av Borgelin: 15.11.2010 - 10:42