Hopp til innhold

Monster Cable

21 replies to this topic

#1 Sandman

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

Skrevet 08.07.2004 - 14:16

Ja, da har jeg altså fått mine Monster Cables, det tok 6 dager, all the way fra over there, og jeg betalte i overkant av 300 kr pr. stk.

Her følger en kjapp review:

Lyd: Jeg trodde ikke at det var mulig at Les Paul'en skulle få mer baller, men det gjorde den faktisk, og det er også en forbedring i toppen, en ganske klar forbedring egentlig. Skal komme mer tilbake til dette etter øving i ettermiddag.

Konstruksjon: Kabelen virker svært solid, en anelse tykkere enn de fleste andre instrumentkabler, jack'ene er SVÆRT sexy ergonomisk utført,og de er dekket av 24k gull. Hehe, det står faktisk på esken: Patented body shape with 24k gold contacts-who says you can't get excited about a connector?

Annet: Den er foreløpig ganske vanskelig å kveile, det vil si, det virker som om kabelen har veldig godt minne ved kveiling, ikke når den er utstrakt, noe som ikke trenger å være en fordel. Det håper jeg forbedrer seg etter en stund. Det fulgte med en sånn kul rød borrelås-sak til å holde kabelen sammenkveilet med, nok et pluss.

Definisjon:Kabelen jeg har sammenlignet med og brukt tidligere er ikke noe dårlig kabel det heller, Klotz kabel med Neutrik jack'er, men det er helt klart forbedring i lyden; klarere topp og tightere bass, og det skulle ikke forundre meg om det har skjedd noe i mid-området også. Legg til 100% unlimited warranty no matter what happens og den røde borrelås-saken, så synes jeg lett at kabelen er verdt 320 kroner.

LØP&KJØP!
Zero the Hero

Medlem i GMM

Stash: Gibson LP Standard, EMG-loaded Maverick F-1, B.C.Rich Ironbird, Fender Strat, Washburn akk, Ibanez akk, Marshall JCM2000TSL122,TS10,DG-stomp,Crybaby

#2 Slash T

Guitaroholic!

• Medlemmer
  • 1253 Innlegg:

Skrevet 08.07.2004 - 17:02

Stilig.. Har aldri testa ut Monster Cable signalkabel til gitar før.

Ingen dum pris (Hvilken lengde snakker vi om her?) og hvor kjøpte du det hen?

Webside/bilde?

#3 berrum

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 397 Innlegg:

Skrevet 08.07.2004 - 19:15

hvor kjøpte du dem??

hehe lurer jeg og.. :mrgreen:
Har LP selv og det hadde vært fett om jeg kunne fått litt bedre lyd.. selv bruker jeg noen billigkabler til 100/200kr el no..

Hvor lang er den forresten? 5m?
Cd-anmeldelsene mine:
->www.musikkavisen.no<-

www.berrum.com

Fender FM Double Fat Telecaster
Marshall VS-280 Combo

#4 Sandman

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

Skrevet 09.07.2004 - 11:40

Kablene er 21 fot, det vil si nesten 6.5 meter hver og jeg bestilte hos music123.com. Det tok 6 dager.
Zero the Hero

Medlem i GMM

Stash: Gibson LP Standard, EMG-loaded Maverick F-1, B.C.Rich Ironbird, Fender Strat, Washburn akk, Ibanez akk, Marshall JCM2000TSL122,TS10,DG-stomp,Crybaby

#5 EivindS

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1094 Innlegg:

Skrevet 09.07.2004 - 13:02

ble det ingen moms, selv om kabelen kostet over 200 kr ?

prøvde å bestille noen andre kabler fra music123 nå, men portoen koster jo 25 dollar? .. da blir det jo plutselig dobbelt så dyrt.. finnes det et trix, for å få billigere porto ?.. kan umulig koste 25 dollar for to enkle kabler.

#6 Peri

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1650 Innlegg:

Skrevet 09.07.2004 - 13:16

Det har jeg egentlig aldri tenkt på - at lyden blir bedre med bedre kabler! Får nesten bestille noen sånne da. Har generelt bare pleid å kjøpe de billigste, fordi jeg har en lei tendens til å miste dem da. Kabler var usedvanlig billig i tyskland...

#7 nettrom

Hangaround

• Medlemmer
  • 2587 Innlegg:

Skrevet 09.07.2004 - 14:29

[…]

#8 Sandman

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 719 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 10:17

Deter ihvertfall ingen tvil om at lyden ble annerledes, men det viktigste for meg er at kabelen holder, og gjør den det ikke, får jeg en ny. Når det gjelder nøyaktig hva det kom på med frakt og toll og moms er jeg sannelig ikke sikker, da jeg betalte med visa, og har ikke sjekket saldoen enda. I fraktbrevet står det at jeg betalte 26 dollar pr.stk, noe som ikke kan stemme, da de koster 49 dollar pr stk. Jeg vet ikke, men skal finne det ut.
Zero the Hero

Medlem i GMM

#9 leo

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2264 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 11:24

Noen som har prøvd de kablene som har mute knapp for inn og utplugging?

#10 nettrom

Hangaround

• Medlemmer
  • 2587 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 13:06

[…]

#11 Hallvardo

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1076 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 16:31

http://www.music123.com/Planet-Waves-Circu...e-i114951.music

har ikke prøvd dem nei.

#12 nettrom

Hangaround

• Medlemmer
  • 2587 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 17:24

[…]

#13 leo

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2264 Innlegg:

Skrevet 10.07.2004 - 21:42

Enig med nettrom her. Men det er klart at hvis signalet er meget dårlig gjennom kablene bør man jo kjøpe seg nye.
Jeg skal vertfall ikke kjøpe meg nye fancye kabler til 400 kr stykket.

#14 tHeMuTh|n

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2408 Innlegg:

Skrevet 11.07.2004 - 02:23

Slash Thorød skrev:

Kan godt hende du ikke liker veldig bra kabler, fordi du plutselig får høre noe av spillinga du aldri har hørt før (!)

Du skal ha faen så dårlige kabler hvis de skjuler noe av selve spillinga di :)
| Caligvla's Sisters |
Medlem i GMM
Postet bilde

#15 leo

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 2264 Innlegg:

Skrevet 11.07.2004 - 19:16

Slash Thorød skrev:

Men det kan faktisk skje at det kommer frem frekvenser som ellers ville ha forsvunnet i lederene.  

Vel...tja...

#16 Cerpin Taxt

Fergalicious

• Medlemmer
  • 1795 Innlegg:

Skrevet 06.07.2005 - 16:58

I L.A kjøpte jeg en kabel til 1000 kr. Den beste av Monster kablene. Den er til studiobruk grunnet vekten, men for pokker så bra den er.

#17 Phoncible

retard

• Medlemmer
  • 2232 Innlegg:

Skrevet 06.07.2005 - 17:12

Ikke lenge siden jeg skaffa meg monster selv. Veldig solide og gode, kosta 500,- for 21 fot fra musiciansfriend (med moms). Mener absolutt de var verdt det :D

#18 Mikke

Truck Drivin' man

• Medlemmer
  • 1199 Innlegg:

Skrevet 19.07.2005 - 23:32

Fant du ut hvor mye det kosta alt i alt og få kablene helt hjem til norge og ut fra posten, Sandman ?? Vet jeg er ett år etter, men allikevel :P
Djigg ! !
Chill 8)

Han som Digger TSO mere enn Steinern...

#19 Hallvardo

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1076 Innlegg:

Skrevet 20.07.2005 - 01:37

[quote name='Phoncible]Ikke lenge siden jeg skaffa meg monster selv. Veldig solide og gode' date=' kosta 500,- for 21 fot fra musiciansfriend (med moms). Mener absolutt de var verdt det :D[/quote']

Har musiciansfriend begynt å sende til Norge, eller ordnet du det på en annen måte?

#20 Phoncible

retard

• Medlemmer
  • 2232 Innlegg:

Skrevet 20.07.2005 - 09:48

Hallvardo][quote=Phoncible]Ikke lenge siden jeg skaffa meg monster selv. Veldig solide og gode, kosta 500,- for 21 fot fra musiciansfriend (med moms). Mener absolutt de var verdt det

Har musiciansfriend begynt å sende til Norge, eller ordnet du det på en annen måte?

www.magnum.no