Hopp til innhold

Whiskytråden

106 replies to this topic

#101 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 17.07.2011 - 14:27

Røk på en søt liten 200ml Caol Ila for noen dager siden, den er koselig! Ikke så brutal som mange andre fra Islay, men fortsatt mer enn nok røyk :D

Har også fått meg en oldschool kæxete karaffel, mangler bare et fat til karaffelen og Laphroaig-glassene nå B)
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#102 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11758 Innlegg:

Skrevet 28.11.2011 - 00:14

Jeg bumper denne, jeg, da jeg har hatt en vanvittig opplevelse i helgen. Det var nesten, for å sitere Cozy Powell, "Over the top", men jeg fikk lukte på og smake på et glass med Ardbeg Supernova.
Jeg er målløs. Det hevdes at det er den drikken i verden med mest røyksmak, og jeg kan ikke se noen grunn til å tvile på den påstanden.

Man tok en liiten slurk, og satt og kjente på smaken en halvtime. Samtidig var den såpass sterk at den nesten tok pusten av deg. En av de få whiskyer som hadde veldig godt av noen dråper vann.

Den er utsolgt, kan skaffes enkelt ved å reise en tur til Isle of Islay, oppsøke bryggeriet og be pent. Koster bare hundre pund for en flaske.

Det var ikke meningen å skryte, men uansett, det var veldig moro å smake.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#103 franktore

Whippersnapper

• Medlemmer
  • 4338 Innlegg:

Skrevet 02.12.2011 - 23:30

Vis innleggCastorFiber, 28.11.2011 - 00:14, skrev:

Jeg bumper denne, jeg, da jeg har hatt en vanvittig opplevelse i helgen. Det var nesten, for å sitere Cozy Powell, "Over the top", men jeg fikk lukte på og smake på et glass med Ardbeg Supernova.
Jeg er målløs. Det hevdes at det er den drikken i verden med mest røyksmak, og jeg kan ikke se noen grunn til å tvile på den påstanden.

Man tok en liiten slurk, og satt og kjente på smaken en halvtime. Samtidig var den såpass sterk at den nesten tok pusten av deg. En av de få whiskyer som hadde veldig godt av noen dråper vann.

Den er utsolgt, kan skaffes enkelt ved å reise en tur til Isle of Islay, oppsøke bryggeriet og be pent. Koster bare hundre pund for en flaske.

Det var ikke meningen å skryte, men uansett, det var veldig moro å smake.

Veldig kjekt å oppdage en favoritt!

Jeg er veldig nær å ryke på en Bruichladdich fra 2002 igjen.. hadde en flaske stående tidligere i år, aldeles nydelig!
Er ellers veldig glad i Talisker :wub:
Question everything.

#104 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 15.01.2012 - 20:12

Klemte innpå en flaske med Highland Park 18yo i jula (ikke på en gang riktignok, haha). Det var VIRKELIG saker! Kompleks men smooth. Anbefales!

Forresten, noen som vet om en fin smooth whisky som passer bra til scotch&soda? :)
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#105 Telemann

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1865 Innlegg:

Skrevet 15.01.2012 - 22:08

Drakk Talisker i helga, syns ikkje den var dum i forhold til det andre eg har smakt.

#106 Yngtchie Blacksteen

Mannen som elsket Yngwie

• *Støttemedlem
  • 4386 Innlegg:

Skrevet 20.01.2012 - 19:56

Resultatet av siste tur til Finland:

Postet bilde
Jeg spiller med feeling, ikke teknikk.

#107 franktore

Whippersnapper

• Medlemmer
  • 4338 Innlegg:

Skrevet 25.01.2012 - 14:51

Vis innleggYngtchie Blacksteen, 20.01.2012 - 19:56, skrev:

Resultatet av siste tur til Finland:

Postet bilde

Åh, den er fin den. Pass på å få med deg historien bak Talisker!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Question everything.