Har nå skrudd opp input 2 på fullt, men fremdeles får jeg ikke glimtvis lys i det røde slik inputen skal stilles inn. Jeg måtte også kompensere med 9 dB på level på Mix-pagen under fx loop valget. Håper dette er rett.
Men hvordan vet jeg at jeg ikke har for høy input inn i pedalen nå?
Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard
Started by GummiTZ, 14.09.2009 - 23:16
203 replies to this topic
Skrevet 29.03.2010 - 18:50
Skrevet 31.03.2010 - 00:31
Dere som ikke bruker amp, monitor, etc.. Hvordan blir det da med evn ønsker om mer sustain, feedback live?
Skrevet 26.04.2010 - 14:23
Tusen takk for en grundig og lett forståelig gjennomgang av Axe-Fx!!!
Har selv fått den varmt anbefalt av en proff norsk gitarist i et internasjonalt kjent band. Han har vært gjennom det meste av amper og var forbløffet over Axe-Fx'en, selv etter å blindtestet den mot flere røramper.
Lukter på en ny "verktøykasse på boks" etter å ha levd lykkelig med en Roland VG88 i mange år, etter min mening nok en "misforstått" boks (mange tror fortsatt VG-systemet er "gitarsynth"), hvor man oppnår fantastiske resultater først når man tar seg god tid til å bruke ørene og skrur. Har nå et kombioppsett med VG88 gjennom et lite P.A., og en Tonelab gjennom en Dr.Z. Men det hadde vært deilig å kun ha med EN boks i tillegg til "fela".... Her spørs det om ikke en Axe-Fx Ultra er tingen etterhvert.
Har selv fått den varmt anbefalt av en proff norsk gitarist i et internasjonalt kjent band. Han har vært gjennom det meste av amper og var forbløffet over Axe-Fx'en, selv etter å blindtestet den mot flere røramper.
Lukter på en ny "verktøykasse på boks" etter å ha levd lykkelig med en Roland VG88 i mange år, etter min mening nok en "misforstått" boks (mange tror fortsatt VG-systemet er "gitarsynth"), hvor man oppnår fantastiske resultater først når man tar seg god tid til å bruke ørene og skrur. Har nå et kombioppsett med VG88 gjennom et lite P.A., og en Tonelab gjennom en Dr.Z. Men det hadde vært deilig å kun ha med EN boks i tillegg til "fela".... Her spørs det om ikke en Axe-Fx Ultra er tingen etterhvert.
Skrevet 17.02.2012 - 17:53
Axe Fx Standard tåler ikke så mye som en II 2r med 2 kjerner. Men som bare effekt prosessor med en preamp funker det fett.
Altså ikke bruke den som preamp men bare for effekter.
Altså ikke bruke den som preamp men bare for effekter.