Hopp til innhold

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard

203 replies to this topic

#201 Sorg

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 894 Innlegg:

Skrevet 29.03.2010 - 18:50

Har nå skrudd opp input 2 på fullt, men fremdeles får jeg ikke glimtvis lys i det røde slik inputen skal stilles inn. Jeg måtte også kompensere med 9 dB på level på Mix-pagen under fx loop valget. Håper dette er rett.

Men hvordan vet jeg at jeg ikke har for høy input inn i pedalen nå?

#202 Sorg

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 894 Innlegg:

Skrevet 31.03.2010 - 00:31

Dere som ikke bruker amp, monitor, etc.. Hvordan blir det da med evn ønsker om mer sustain, feedback live?

#203 toomanygittars

Nybegynner

• Medlemmer
  • 7 Innlegg:

Skrevet 26.04.2010 - 14:23

Tusen takk for en grundig og lett forståelig gjennomgang av Axe-Fx!!!
Har selv fått den varmt anbefalt av en proff norsk gitarist i et internasjonalt kjent band. Han har vært gjennom det meste av amper og var forbløffet over Axe-Fx'en, selv etter å blindtestet den mot flere røramper.
Lukter på en ny "verktøykasse på boks" etter å ha levd lykkelig med en Roland VG88 i mange år, etter min mening nok en "misforstått" boks (mange tror fortsatt VG-systemet er "gitarsynth"), hvor man oppnår fantastiske resultater først når man tar seg god tid til å bruke ørene og skrur. Har nå et kombioppsett med VG88 gjennom et lite P.A., og en Tonelab gjennom en Dr.Z. Men det hadde vært deilig å kun ha med EN boks i tillegg til "fela".... Her spørs det om ikke en Axe-Fx Ultra er tingen etterhvert.

#204 Tordenskrald

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1110 Innlegg:

Skrevet 17.02.2012 - 17:53

Axe Fx Standard tåler ikke så mye som en II 2r med 2 kjerner. Men som bare effekt prosessor med en preamp funker det fett.
Altså ikke bruke den som preamp men bare for effekter.