Hopp til innhold

Anmeldelse av Line 6 Relay G30

94 replies to this topic

#81 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11758 Innlegg:

Skrevet 03.06.2010 - 19:54

Tror vel i første rekke denne krypteringen ikke er til for å forhindre at "fyllegitaristen" i nabolokalet skal bryte inn. Mange bruker mange radiokanaler, og større band har faktisk en egen "radiomann" med seg for å holde styr på alle disse signalene. Da er det veldig trygt å ha slike signaler, slik at man vet at signalene man selv bruker får være i fred for hverandre. Tipper det er hovedhensikten med dette, og at at man holder "artigkaillen" unna konserten er en ren bonus.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#82 Debris

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 3025 Innlegg:

Skrevet 03.06.2010 - 20:22

Liker også bedre TA4f på G50 transmitteren kontra standard jack på G30.
G50 er mer solid og verdt det du betaler ekstra i forhold til G30.
http://www.myspace.com/sonicdebris

Gitarer:
http://forum.gitarno...hrsog-en-tyler/

"weaseling your way out of things is what separates us from the animals, except for the weasel"
Homer J. Simpson

#83 Lord Nelson

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1517 Innlegg:

Skrevet 07.06.2010 - 14:37

Vis innleggSorg, 03.06.2010 - 04:34, skrev:

Lurer også på hvor folk har mottakeren til Relayen. Er den grei å feste på baklommen?

http://uk.line6.com/relay/

festa den i baklomma midt i ei låt etter at den ramla av reima. Bukselomma var holete og sendaren var umogleg å få ut etter konserten. Røkka av heile hempa. No er det gaffa på reima som gjeld
www.myspace.com/orphmo

Skriv nynorsk du og, elles hiv eg kvasse spjut på deg

#84 MasterPaster

Nybegynner

• Medlemmer
  • 52 Innlegg:

Skrevet 29.01.2011 - 18:55

Kjøpte G30 og støtter meg til anmeldelsen til Morten. Bra og billig! Løp og kjøp!
2010 Shecter Hellraiser C7 FR SELGES kr. 6666

EBMM JPX-7, Caparison Apple Horn Orange m/True temperament Frets, Fender Am. Deluxe Strat, EBMM JP7 m/True temperament Frets, ESP KH-2 Ouija, Alhambra 5P Cw E2‏ m/True Temperament Frets, Custom 7-string fretless.
AXE-FX II
www.aftereternity.org

#85 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8601 Innlegg:

Skrevet 17.02.2011 - 23:19

Fikk min i dag, og kan bare slenge meg på det som allerede er sagt. Jeg har brukt George L kabler lenge, men G30'en er faktisk enda åpnere på tross av at signalet går gjennom pedalbrettet før det når ampen. Når det gjelder holdbarhet, skal jeg ikke si så mye foreløpig, men er enig i at batteriluka på senderen kan virke som den ikke er av de mest solide. Den krever jo også skifte av batterier ganske ofte, så den er jeg litt spent på. Resten virker solid nok da man ikke trenger å herje så mye med bryterne.
Senderen kommer jeg til å henge i beltet på buksa, og etter litt testing, virker det som en bra løsning i og med at jeg skifter gitar flere ganger ila. en jobb.
Prisen er jo veldig bra ifht. andre trådløse systemer, så akkurat det er jo ikke mye å lure på, så får vi se hvor lenge det holder. Satser på at det holder lenge! :)
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#86 Konnis

Silverburstfunkadelic

• Medlemmer
  • 3986 Innlegg:

Skrevet 18.02.2011 - 00:03

Hvor mye betaler folk for dette? Interessert i trådløst, men tror ikke lommeboka mi er det...
Gitar: Gibson Explorer '76 RI, Ibanez RG520IX, Epiphone LP, Ibanez model #691 '77
Amp: Hughes & Kettner TriAmp - Orange PPC212
Pedalbrett: Custom Audio Electronics wah - Korg Pitchblack - MXR Phase 90 - Maxon OD-9 - Line 6 M9

#87 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8601 Innlegg:

Skrevet 18.02.2011 - 00:08

Vis innleggKonnis, 18.02.2011 - 00:03, skrev:

Hvor mye betaler folk for dette? Interessert i trådløst, men tror ikke lommeboka mi er det...

Jeg betalte litt over 3 lapper inkl. frakt fra Sound1.
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#88 Cerpin Taxt

Fergalicious

• Medlemmer
  • 1795 Innlegg:

Skrevet 18.02.2011 - 15:44

Har hørt den kutter ut hvis man ikke er in line-of-sight. Noen erfaringer rundt dette? Er veldig hypp på G50.

#89 CastorFiber

Forumbudeie

• Administrators
  • 11758 Innlegg:

Skrevet 18.02.2011 - 15:48

Les førsteposten der det blir testet ut.
Gjør deg og meg en tjeneste! Skaff deg ekstra stor Dropbox (genialt program) ved å klikke på linken! Jeg får også større box.
Dropbox er kort sagt gratis lagringsplass på nettet. Funker på smarttelefoner også. 2GB er gratis. Bruker du linken, får du 2,3 GB.

http://db.tt/8bNRgeY

Tusen takk for hjelpen! Det setter jeg stor pris på. Send meg en PM hvis du slår til!

#90 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8601 Innlegg:

Skrevet 18.02.2011 - 16:16

Jeg kan jo nevne at jeg gikk til den andre enden av huset (ca. 20m unna) med mange rom/vegger mellom og det var ingen problemer.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#91 TUFFTUFFTUFF

TUFFTUFFTUFF

• Medlemmer
  • 1609 Innlegg:

Skrevet 09.12.2011 - 18:23

Sitat

Faktisk var det så ryddig at jeg kommer til å montere inn en trådløs sender modifisert fra Relay G30 i Alhambra 5Pen min som et lite DIY-prosjekt. (og kanskje gjør jeg det samme med Boss GT10 for å få trådløst pedalbrett, men det får bli seinere)

Hej Morten, har du gjort det här och fått det till att fungera? Är litt sugen på att få en sändare (från Relay 30) montert i en Les Paul och mottagaren i en Korg Pitch Black tuner. Är det möjligt att få genomfört och i så fall, är det ett jobb som du/Backstage kan ta dere ann :) ?

#92 Kossoff

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 1404 Innlegg:

Skrevet 13.12.2011 - 23:46

Vi i bandet fikk våre idag, og testet dem på øving.
Jeg hører egentlig ikke nevneverdig forskjell fra dette og god kabel.
Batteriluken var ikke det helt store, men alle har vel hørt om gaffa?

Dette innlegget har blitt endret av Kossoff: 14.12.2011 - 20:52

Torture Device

Sitat fra en forumitt:
Akkurat trommiser ser jeg på mye mindre upersonlige enn f eks gitarister.
Feks. ingen spiller trommer med feel.

#93 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8601 Innlegg:

Skrevet 14.12.2011 - 10:10

Har hatt min G30 snart et år nå, og den funker fortsatt veldig bra, MEN. Klipa på senderen er kun limt på, så den falt jo av ganske fort. Løsningen er gaffa, selvfølgelig. Batteriluka blir nevnt her, men den holder fortsatt hos meg.
Jeg har vel nevnt det før også, men gå for G50 hvis dere likevel har tenkt på å kjøpe dette trådløssystemet. Hardvaren på den virker mer solid. Bassisten jeg spiller med kjøpte dette for ikke lenge siden, og belteklipa på senderen f.eks. er skrudd i chassiset, ikke bare limt. Stor fordel.

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#94 Sorg

Psychofunkadelic

• Medlemmer
  • 894 Innlegg:

Skrevet 17.03.2012 - 10:15

Kjøpte en line 6 relay G90 i USA. Det står 90-250V så antar disse er fleksible på strøm da? Dvs at jeg bare kan kjøpe en eurokabel og ikke trenger omformer, eller kan det være noe forskjell når det gjelder ampere, watt, etc?

#95 frygisk

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 237 Innlegg:

Skrevet 17.03.2012 - 12:19

Vis innleggSorg, 17.03.2012 - 10:15, skrev:

Kjøpte en line 6 relay G90 i USA. Det står 90-250V så antar disse er fleksible på strøm da? Dvs at jeg bare kan kjøpe en eurokabel og ikke trenger omformer, eller kan det være noe forskjell når det gjelder ampere, watt, etc?

Bytt strømkabel og du er good to go! Jeg kjøpte min i usa, og den funker ypperlig her i norge.

En ting jeg vil anbefale alle son kjøper g30/50/90 er å få ordna seg en reservekabel (eller 2) til senderen, den kabelen som følger med er ikke av ypperste kvalitet.