Hopp til innhold

Musikk du LIKER, som du tør innrømme at du liker?

129 replies to this topic

#121 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2955 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 15:48

Død: Einstein on the beach er jo konge :D X. 2 . 3 . 4. X 2. 3. 4. 5. 6. X 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. x)
Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#122 xshorteyx

Suhr(e)hue

• Medlemmer
  • 2955 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 15:52

Må si att jeg skammer meg ikke så mye av f.eks dette, melodien etter versa og bridgen er jo helt usannsynlig fet!

Suhr Pro S3 Bengal-Burst. An ultimate strat.
Fractal Audio Axe FX Standard + MFC-101
Marshall Valvestate 8008 poweramp + gammalt halvrusje Marshallcab av en sort

Ibanez Thinline Telecaster '73

#123 Ichi

Viderekommen

• Medlemmer
  • 154 Innlegg:

Skrevet 27.01.2012 - 16:30

Vis innleggjg1993, 27.01.2012 - 10:08, skrev:

Har blit hetsa på face etter spotify lista mi kom opp med andrea bocelli :( Får også en del stygge blikk hvis jeg hører på klassiskmusik :L

Prøv Mussorgsky eller Prokofiev, det var metal i sin tid:

http://www.youtube.com/watch?v=kZkoW1Ta3ew&feature=related

Spill høyt! Mektige saker!

Får alltid gåsehud når jeg hører Leoncavallis Vesti La Giubba:

#124 condemned

Warmoth Addict

• *Støttemedlem
  • 664 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 00:45

Jeg er storfan av Tyler Ward!
Gitarer: Warmoth, Gibson og Ernie Ball Music Man
Amp og Kabinett: Diezel Herbert gjennom et Bogner 2x12" oversized kabinett.
Effekter og Pedaler: Eventide Modfactor og Timefactor, Pete Cornish G-2, Xotic BB Preamp, Carl Martin Compressor, Ernie Ball Volume Pedal, Fulltone Clyde Deluxe Wah.

Hør for deg Axl Rose og Maria Mena i duett...

#125 bonsaxen

Viderekommen

• Medlemmer
  • 167 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 04:18

Enormt fan av Sam Cooke. Digger det meste han har gitt ut. Helt utrolig artist som døde så altfor ung..
- Gibson Les Paul Robot Ltd, Silverburst
- Fender Hot Rod Stratocaster USA 57 Reissue, Candy Apple Red
- Egmond Lucky 7, Halvakkustisk gitar fra 60-tallet
- Ayers akkustisk stålstrenger
- BK Butler Tube Driver / Vox Big Ben overdrive / Boss GE-7 Equalizer / Nick Nitro Fuzz/Octave / DIY Colorsound Fuzz / DIY Cornish G-2 / T-Rex Mudhoney

#126 OsloGutten

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 269 Innlegg:

Skrevet 28.01.2012 - 23:44

Vet at mange kanskje er uenige med meg, men jeg har vært en trofast følger av musikken deres. Jeg digger rett og slett bigbang :)

#127 Byljer

Gitarrocker

• Medlemmer
  • 762 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 01:25

1. Europe- Last Look At Eden!!! Fra puddelrock på 80-tallet til steike bra tung rock i dag (de 3 siste skivene er jævlig bra, men spesielt den siste), og John Norum er en av de mest presise og smakfulle hard rock gitarister vi har i dag. Han blåser sin landsmann Malmsteen av scenen så det holder i "smakfullhet"! Smakfulle soloer og sinnsykt bra riffs! At Europe blåste Whitesnake av scenen her i Trondheim for et par-tre år siden gjør jo ikke saken noe "sämre", og (AUUUUDUUUNNN) Teodor Tuff var faktisk langt mer interessant enn Whitesnake de også!! Er spent på den neste studioskiva til Europe. De har virkelig noe å følge opp!

2. Åge og Sambandet! Sikkert ikke såpopulært blandt "forståsegpåere", men at Sambandet er et av Norges beste rockeband gjennom tidene er det etter min mening ikke tvil om. Gunnar Pedersen kan spille skjorta av nesten hvem som helst!!! Mannen snakker jo med gitaren!!! Soloen på Dekksgutten er rett og slett genial!

3. UFO fra Fosen!
-Edwards Les Paul Custom Black, E-LP98-LTC, Gibson Burstbucker 1 & 2 (mod), MiJ 2011
-Fender Telecaster '52ri, TL52-TX/VNT, Natural Ash body, Maple neck, Maple fretboard, MiJ 2007/2008
-Xotic and Boss Keeley fx
-Fender Bassman '59 LTD

#128 Aphelion

Stasminister og autotune-konge

• Moderators
  • 14806 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 14:19

Åge ruler. Har DVDen fra Rockefeller i 2005, og den snurres rett som det er både på vors og ellers :D
Hr. Smiths Venner - en hyllest til Jokke!

Peavey 5150 vurderes solgt!

'89 Gibson Les Paul Custom
'03 Gretsch 6120 Chet Atkins hollowbody
'94 Fender MIJ Stratocaster med EMG-SA + SPC
'88 Charvel Model 3

Xotic AC Booster, basstom DIY-boost, PB 3.14 Fuzz, Dunlop Crybaby 535Q, Boss RE-20
Peavey 5150 topp, Fender Bassman 70 silverface topp, Orange PPC212OB kabinett

#129 Audun

"Smartass"

• Moderators
  • 8601 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 14:34

Vis innleggByljer, 29.01.2012 - 01:25, skrev:

1. Europe- Last Look At Eden!!! Fra puddelrock på 80-tallet til steike bra tung rock i dag (de 3 siste skivene er jævlig bra, men spesielt den siste), og John Norum er en av de mest presise og smakfulle hard rock gitarister vi har i dag. Han blåser sin landsmann Malmsteen av scenen så det holder i "smakfullhet"! Smakfulle soloer og sinnsykt bra riffs! At Europe blåste Whitesnake av scenen her i Trondheim for et par-tre år siden gjør jo ikke saken noe "sämre", og (AUUUUDUUUNNN) Teodor Tuff var faktisk langt mer interessant enn Whitesnake de også!! Er spent på den neste studioskiva til Europe. De har virkelig noe å følge opp!

2. Åge og Sambandet! Sikkert ikke såpopulært blandt "forståsegpåere", men at Sambandet er et av Norges beste rockeband gjennom tidene er det etter min mening ikke tvil om. Gunnar Pedersen kan spille skjorta av nesten hvem som helst!!! Mannen snakker jo med gitaren!!! Soloen på Dekksgutten er rett og slett genial!

3. UFO fra Fosen!

Fin liste over "guilty pleasures" det der.... :D
Slash: "I can hear some really cool bluesy licks at the end here, so if you just let me get my Les Paul...."
Keith: "There's no way you're coming anywhere near my track!"

Audun på ReverbNation
Audun på Myspace

#130 The Euphor

En puzzlete fyr...

• Moderators
  • 9050 Innlegg:

Skrevet 29.01.2012 - 15:25

Retasting nachos, exhaling beer, I love getting drunk.
Musikk er matematikk.
"Endelig en metalltrommis som slår ordentlig hardt. Jeg er så jævla lei alle som ser ut som de sitter og strikker bak trommesettet. Bare så vidt de er borti cymbalene. Det låter jo så tannløst. Hva er det som er metall med det?"
www.turbo-tuner.com
Kadenser og resolusjon