Orango - Colonel Militia Vol.1
Utgitt 23.03.12 på Division Records
Orango er en trio av utrolig dyktige musikere som leverer skitten, 70-talls-rock på beste måte. Noen mener det er stoner-rock, men jeg som ikke er så veldig nøye på sjangre vil beskrive det som en tyngre, litt mer rufsete versjon av Big Bang. Colonel Militia Vol.1 er bandets tredje album, og del 1 av et dobbeltalbum der Vol.2 slippes i oktober.
Bandet består av Helge Bredeli Kanck på gitar og vokal, Karl-Joakim Wisløff på bass og vokal, samt Trond Slåke på trommer og vokal, og dette er en gjeng som virkelig vet hva de driver med. Gode vokaler, herlige gitarriff, tøffe bassganger og en utrolig tight og dreven trommis sørger for et godt utfylt lydbilde både når de mater på med trestemte refrenger og under gitarsoloer, der mange ofte mister trøkket i musikken om de ikke har en rytmegitar til å fylle ut. Jeg kunne fortsatt i det vide og brede om dette bandet, men når man skal presentere musikk så sier en video mer enn tusen ord, så her har dere:
Blue Suit, track 8 på albumet.
For de som likte dette så anbefaler jeg å sjekke ut hele plata, samt de to foregående på Spotify. Gidder ikke legge ved link til det, da jeg regner med at de fleste som klarer å bruke et forum også klarer å skrive "Orango" i søkefeltet på Spotify. Finnes vel sikkert på Wimp også
Tracklist:
01) Overture: Electric Clouds Across the Horizon (Part 1)
02) Roman Chocolate Dream
03) Old Gold
04) Delaware Donut
05) Fools Like Us
06) Little Sultan
07) Rubber Lady
08) Blue Suit
09) Countryside Junkie
10) Nine Days of Peace
11) Intermezzo: Tenerae Cæsar (Part 1)
Dette er et helhetlig sterkt album der jeg har vanskelig for å trekke frem noen spor som er mye bedre enn de andre, men om jeg skal nevne noen jeg liker godt så er det Blue Suit som vist over, track 2: Roman Chocolate Dream og track 5: Fools Like Us.