Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny topp


sveinis0

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe ny topp til min laney cubstack 15 watts rørforsterker, pga at jeg sliter veldig med å få noen god vreng ut av forsterken, og vil derfor ha en topp med god metal-vreng, uten å måtte koble til distortion pedaler, så har noen tips til topper og hva jeg bør se etter mtp. Om toppen passer til kabinettet i forhold til watt osv.

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd både tubemeister 18 og 36, og disse er helt vanvittige rå amper, 18 var litt lavt når jeg prøvde den på bandrommet, så måtte ty til en 36, men hva slags bruk hadde du tenkt, er det gutteromsamp eller skal den brukes i band? og hvor mye har du tenkt til å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, kanskje 3-4 tusen, ikke så veldig mye, og blir vel mest brukt hjemme, så det bør være en som en kan styre litt med watta. på musikkverkstaden der vi har øvinger står det marshall jcm 2000 eller noe sånt, så tror det er de som kommer til å bli brukt på konserter og øvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såg på den på nettet, blir 18 neste på onsdag da, så kanskje jeg får råd til en tubemeister 18 eller 36 etter nyttår, siden jeg får 7 000 i stipend i januar :) takker for hjelpa hvertfall :) hvilken musikk spiller du?

EDIT: trenger jeg nytt kabinett også? jeg vet ikke hvor mye cub-kabinettet tåler av watt, og skal kanskje slege laneyen jeg har nå, så hvilke kabinett er gode, men samtidig billige?

Endret av sveinis0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi spiller for det meste rock, metall, og melodisk metall, og tubemeisteren klarer alt, viss du søker den opp på youtube så ser du alt den er i stand til, kabinetter og slikt har jeg ikke peiling på dessverre. jeg kjøpte 2x12 hiwatt cab fra norsk musikk, og den funker fjell, men koster litt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hmmm... hva slags gitar har du?

Etter min erfaring er det enklere å få til god vreng-lyd med humbucker enn med single coil. Enklere med hot pickup enn med mer vintage type output.

Har man lav output, single coil gitar uten noen form for humbucking-posisjon på pickupvelgeren, så kan det være vanskelig å få til heftig vreng med bare amp. En boost eller tubescreamer er minstekrav da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.