First out, en Ibanez AEG8-NT. Også veldig bra å spille på, har deilige bånd, bra action, liker også veldig å bruke denne på live gigs. Noe som jeg syns er litt ekstra er at den har innebygd tuner også. AE modellene er som sagt litt mindre og tynnere, noe som gjør at den er lett å holde rundt. Fin lyd og fin gitar! Denne har fått påmontert klistremerker på fretboardet.

Min aller første el-gitar, en Ibanez GRG170DX. Syns ikke den er noe ille å spille på, har lav action og er rask i halsen. Bruker ikke whammybaren noe hardcore, men syns den holder stemminga ganske greit etter bruk. Mikrofonene er ikke noe ille i det hele tatt for meg da. Hadde sikkert vært mye fetere og kraftigere med andre pickups. GRG modellene er jo den rimeligere modellen av RG. 24 bånd på denne gitaren. Om noen har noe billige pickups å gi bort eller selge til superbillig pris, så si ifra=) Denne har fått påmontert rosa klistremerker på humbuckerne.

Også er det den aller første bassen jeg skaffet meg, digg finish og digg lyd. Det er en Ibanez SR300DX. Denne bassen syns jeg er veldig spesiell, den har veldig gode og active pickuper og en sånn control som man kan stille for slapping eller mer vanlig "running". Finishen er ikke noe å klage på heller=) Noen som vet ca verdi på den? Har ikke sett den til salgs i Norge tror jeg?

En av de eldre gitarene i kolleksjonen, som jeg bruker enda mer, ettersom den har deilige P90 soapbars.. En Ibanez GhostRider220 '95. Kjøpt billig av en utrolig hyggelig trommis, veldig bra sustain, litt mindre skala enn vanlig, 24 3/4" og man får den deilige vintage følelsen når man på spiller den. Gitaren har set-neck. De mer vanlige Ibanez gitarene har bolt-on neck. Denne har fått påmontert klistremerker på fretboardet.

Dette er da en Fender HM Stratocaster som jeg bytta mot en akustisk gitar, som jeg tror ble lagd i 1988, enten i Japan eller USA. Er nok en del forvirring rundt det, men det står Fender USA på neckplata. Gitaren har en ganske faded finish av rosa. Skriker jo 80 tall! Den er hvit noen steder. Skal nok få tatt et bilde under knottene for å vise dere den mer orginale fargen den hadde. Gitaren har blitt godt brukt og pent passet på gjennom alle årene, så det er minimalt med riper. Headstocken har "STRAT" by Fender logoen og det var vel noe med at Fender ville ha en ny logo? Correct me if I'm wrong! Gitaren har Gotoh stemmeskruer, og vibsystemet er Kahler Spyder. Det står Kahler Floyd Rose Licenced på sadlene. Og den har også strengelås som gjør at gitaren holder seg stemt. Ellers er det H-S-S oppsett, har ikke sjekket hvilke pickups det er, men det høres tøft og rått ut ihvertfall. 24 bånd på denne rockeren! Nettopp blitt refretta og fått seg en ordentlig overhaling. Skikkelig superstrat som er med på de fleste spillejobber!

I løpet av den perioden jeg har vært syk, så har det vært enda mer finn.no. Den var ikke justert i det hele tatt da jeg kjøpte den, så jeg fikk da gjort litt skruing her og der, så lenge formen tillot det. Gitaren har Wilkinson tremolo, schaller locking tunere, tobacco sunburst finish og er lagd i 1994. Enda en gitar med 24 bånd. En Washburn MG 821. Ser kul ut og har kraftige pickups. Washburn's egne V7 humbuckere. Denne mangler en knott til pickupswitchen på bildene, men dette har blitt skaffa=)

Den dagen, hvor Norges hjerter virkelig var i sorg, 22. Juli 2011, mottak jeg denne gitaren på døren. Denne gitaren var faktisk grunnen til at jeg ikke var der da Regjeringskvartalet ble sprengt. For jeg ble ringt av Posten og fikk høre at jeg måtte være hjemme mellom 17.00-21.00. Så jeg ble hjemme. Denne gitaren har jeg ventet helt siden gitarlivet mitt starta, jeg har alltid ønsket meg en Gibson. Som jeg allerede vet nå, vet jeg at den vil være med meg resten av livet. Min aller første Gibson.
Gibson Les Paul 60's Tribute Goldtop.

Rett etter russetida fikk jeg også kjøpt meg en ukulele. Mener det er sopranstørrelse, ettersom den er ganske liten.
Merket er Hilo. Føler at den kunne hatt bedre stemmeskruer, men klager ikke, siden jeg fikk den ganske billig. Ukulelen har vært med meg ganske mange steder allerede, og det er gøy å spille på den. Stemt i GCEA.
I'm Yours av Jason Mraz er en klassiker på dette instrumentet og hjelper meg med å tiltrekke mye oppmerksomhet.

Fant ut at jeg ikke hadde tatt noe bilde av ampen min, en Fender Stage 185, en transistoramp på 150W(?). Den leverer en sykt fin clean lyd og har den typiske Fender tonen. Røde knotter gir den et fint "oldschool" preg som jeg digger. Den har et 12" element fra Fender, det står "Special Design" på den.

Har vært syk og sengeliggende, og da ble det mye penger spart. Bestemte meg da for å gå på et knallkjøp av Rødvin fra forumet. Det ble til min aller første røramp. En Orange Tiny Terror Combo! Helt sykt kul combo! Nok med lyd og nok med vreng! Kan switche mellom 7w og 15w, og låter helt kult med det Celestion G12H-30 70th Anniversary elementet.
Dette innlegget har blitt endret av RalphDarwin: 08.02.2012 - 19:01