Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

rotvelt

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rotvelt

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/watch?v=YDr3yMkinus

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

rotvelt's Achievements

Nybegynner

Nybegynner (3/6)

2

Nettsamfunnsomdømme

Om meg

Blitt mer og mer fasinert av tanken på spelemannen alene med fela som spilte til dans, fest og underholdning. Bestandig spilt gitar og tenkte at det er et instrument hvor noe av den samme stemningen som spelemannen skaper var mulig å oppnå, men ville samtidig ikke bare spille i folkemusikk tradisjonen, ønsker å mikse med å improvisere, ha med world music, snev av rock og blues.

Som i slåttene hvor du kan høre hesten traver, gresset gror etc kan du også høre hva som skjer i mine låter: Jåså Jakt, Hulder Bulder, Måna….

Lyd opptakene er selvgjort og direkte innspilt ”live” på en liten enkel opptager. Derfor litt vekslende kvalitet, alt er spilt rett inn uten retting av feil.

Har flere låter og ideer på lager, kommer mer etterhvert.........

Har brukt ferdig programmerte rytmer , inoen steder, kke det jeg ønsker å bruke på sikt.

Gitaren er stemt spesielt, har ikke hørt eller sett denne stemmingen før. Syns den gir den sounden jeg vil ha, får en blanding av langeleik og harding fele.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.