Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dansken

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Dansken vant dagen sist September 29 2020

Dansken hadde mest likt innhold!

Om Dansken

Nylige profilbesøk

343 profilvisninger

Dansken's Achievements

Nybegynner

Nybegynner (3/6)

61

Nettsamfunnsomdømme

  1. Her var en musikk video fra meg. DiY innspilling, utgivelse og nå også video.. den første jeg har gjort. http://youtu.be/7m5AZHmLLbc
  2. Det er nokk 10 år siden jeg innspilte gitarene, men tror det er tremoloen på en Fender Super Champ XD, som jeg brukte mye på den tida.
  3. Har sluppet ut denna fra studiet mitt. Bare fordi jeg liker det vel egentlig. 🥰🥳😎
  4. I would suggest buying used at finn.no. You can get a lot more from your money in the used market, and the extra benefit can be that the guitar is set up properly, as all new guitars needs a proper setup after purchase (due to that wood changes with weather conditions and other personal preferences).. don't be too tight with brands. Any old guitar can be good, if it is in working order and set up properly.
  5. I den situasjonen ville jeg prøve med en Yamaha Silent Guitar. Her kan du spille med headphones uten amp. https://dk.yamaha.com/da/products/musical_instruments/guitars_basses/silent_guitar/slg200_series/index.html
  6. Kul tråd, takk for att vise byggingen. Hva ble vekt på gitaren?
  7. Joda, Lee Ritenour er en av mine jazz (/fusion) favoritter. Overtime, hvor Dave Grusin er med er veldig bra:
  8. Hei der Furch, låter veldig bra. Det har vel ikke blitt på mye gigging det siste året?
  9. Beste introduksjonen jeg har sett! Keep on plinking 🙂
  10. Hei der SverreM, håper du er på forummet ennå 🙂 Forsinket hilsen herfra.
  11. Heisan GretschMan, fin liste med gitarer du har. 50'tallet var min første crush med musikk også. Har ikke vert så aktiv her sjøl, så velkommen blik nokk litt påtatt, men gleder meg til å se noen af de fine instrumentene dine da.
  12. Jeg prøvde en HB bass for ikke så lenge siden, og den overrasket meg veldig. PJ for rundt tusenlappen. Om ikke jeg har bas nokk, skulle den ha vert en kandidat. Men har ikke interesse i gitarene, det må litt mere till for meg altså.
  13. +1 til dette. Har hatt 2 super champ xd (combo og topp), og de spiller kanon! Jeg tar en xd anyday før en tonemaster, uansett prisforskjellen.
  14. Det er veldig mange ideer om hva en “jazz tone” er, og jazz er jo historisk spilt på alle typer gitarer. Strengt tatt finnes ikke noen enighet om det, men en semi med neck humbucker i lave ohm (paf), gir ofte den attack og luftighet i tonen som mange forbinder med jazz (a la Wes Montgomery). Det kan være mye forskjell på hvor bra gitarer leverer på dette kriteriet, og noen bryr seg ikke om dette i det hele tatt. Så det kan være nyttig å specificere hvilket lydideal man kommenterer med i bakhovedet. Jeg har fx en Stratocaster med alnico 3 i neck, som er close, men den har ikke luftigheten i toppen av tonen som en semi/hollowbody gitar kan gi. Men å afvise dette, og knytte det til høyreekstremisme?? Altså, deeet blir en tøff bakke det.
  15. Det er jo veldig mye smak og behag, men de jeg lytter til pt for elektrisk gitar tone er Eric Johnson, Lee Ritenour og Joe Bonamassa.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.