Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PowerShot-x

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PowerShot-x

  • Bursdag 24. mai 1969

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  • Bosted
    Akershus

Nylige profilbesøk

625 profilvisninger

PowerShot-x's Achievements

Nybegynner

Nybegynner (3/6)

3

Nettsamfunnsomdømme

Min musikk ?

Bruker en rekke sims til spilling for tiden, til jeg får en Kemper. Så har utforsket dette litt med backtrack, Reaper and andre DAW på Pc. Har til og med hatt jam kveld igjennom focusrite til Pc, og det har fungert det. I praksis kan man fort bli et helt band.

Det er nok ikke som en forsterker, men som alle ting må man spille litt før man føler seg hjemme. Man kan ikke si etter å spilt en sang på en hvilken som helst amp, dette gav dårlig følelse og derfor dårlig.

Det flott med sims er jo alle effektene man kan utforske, og forskjellige amper. Man kan også gå for IR's. Det er ikke sjeldent jeg feks spiller med 6 forskjellige amper på en gang. Man kunne jo aldri gjort dette i virkeligheten om man da ikke var David Gilmour.

Jeg lager en del musikk selv, eller masse, og spiller mye på inspirasjon rundt noen temaer. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men kanskje rock med psychedelic vri, blues, blues jazzy greier. Men jeg liker mye musikk, alt fra jazz, rock til trash metal. Blues har egentlig blitt min favoritt akkurat nå. Jimi Hendrix er forresten min store favoritt på gitar. Bare for å nevne noen jeg liker;
Jimi Hendrix, AC/DC, Metallica, Pink Floyd, Peter Green, BB King, Albert King. Led Zeppelin, Robert Johnson, Joe Bonamassa, steve vai, Mötley Crüe, Deep Purple, Jeff Beck, Joe Satriani, Carlos Santana, Stevie Ray Vaughan, Gary Moore, Guthrie Govan, Frank Zappa og mange mer. Bare for å gi en ide hvor mye jeg kan bevege meg.

Spiller forresten mye riff solo. Altså riffer for da å spille solo, toner i mellom. Soloen kan være lengre og ofte som bare korte overganger i riffet, eller forsette ut i en lengre solo. Det er slik jeg liker å spille.  

Har spilt noe gitar, så er veldig på utkikk etter noen å jamme med, gjerne en annen som komper, som selvfølgelig kan gjøre mer.

Først og fremst bare for å ha det litt gøy, ingen prestasjon bla bla bla. Bare snakke til hverandre med gitarene. Jeg har spilt en del selv, men ikke mye sammen med andre. Har spilt enormt mye backtracks alene. Men ønsker da å utforske mer, da siste spilling med en annen gjorde at jeg oppdaget så mye nytt som gav mersmak.

Hvor god den som skal jamme med meg? Helst noe dårligere enn meg :) Neida, Poenget mitt. Det gjør ingen ting, det er bare en samtale. Bare det at det er med toner og kreativitet og masse feil. Jeg ønsker at det skal være en fordomsfri jam session :) Liker man det ikke kan man alltids gå hjem, eller ta en kaffe, se på musikk utstyret 😁

Altså en jam, ingen forpliktelser, behøver aldri sees igjen etter på... Så søker da gitarister, og behøver ikke være super god. Jeg spiller med alle. Eller du må kunne ta noen raske akkorder. Du kan og gjerne være bare en bassist. Hadde vært morsomt å bare prøve trommer, 1 bassist, og 1 gitar. Jeg har Ez-drummer på pc. Så viss du bare lager lyd kan du komme her, bare den er stemt da, og fordel at tempo kan være over 50bpm :)

Jeg vet ikke hvordan jeg skal definere meg som gitar spiller, men liker å ta solo. Liker ikke lage cover, men lage ting selv. Spiller mye på inspirasjon der og da, og kan huske de rett etter på (Ja, stort sett). Ikke problemer med å følge takt på 150bpm, men spiller oftest noe lavere. Den som skal jamme med meg behøver ikke mestre 150bpm. Ellers er jeg bare en søkende gitar spiller som lærer, og gjør masse feil. Teori på gitaren er jeg dårlig på, men ikke i mot teori, bare om det er til hinder for kreativiteten. Ellers er jo teori bra i de fleste tilfeller.

Har Bias Fx1&2, Bias Amp 1&2 og Bias Pedal. Amblitube 4 Max, Scuffham S-Gear 2, Guitar Rig, Revalver, TH3, Guitar Rig 5, og kan fort gjøres om til et mini studio med trommer og andre instrumenter, eller klart for opptak. Bruker forresten også vanlige amper, se mitt utstyr! 

 

Bli med å jam om du er på gitar eller bass, rock on 🤘

 

 

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.